luni, 16 februarie 2009

Şanse pentru copiii bolnavi de cancer

Cu tratamentul potrivit, jumătate din copiii depistaţi cu tumori maligne înving boala. Anual sunt diagnosticaţi în România aproximativ 600 de copii cu cancer. Cu cât afecţiunea este depistată mai devreme, cu atât şansele de vindecare sunt mai mari.

Cu ocazia Zilei Internaţionale a Copiilor cu Cancer, marcată ieri, medicii au tras un semnal de alarmă cu privire la numărul în creştere al cazurilor de copii depistaţi cu tumori maligne.
Anual, sunt raportate în România 10 noi cazuri de cancer la 100.000 de copii de până în 14 ani, potrivit datelor Ministerului Sănătăţii. Acestora li se adaugă şi adolescenţii de până în 19 ani. Datorită tratamentelor moderne, mortalitatea în rândul copiilor cu cancer este în continuă scădere. „Şansele de vindecare depind de stadiul bolii”, explică Eugen Gruber, medic primar de oncologie în cadrul Secţiei de oncopediatrie a Institutului Oncologic din Bucureşti.

Diagnostic în stadii avansate

În România, copiii cu tumori maligne sunt diagnosticaţi târziu, când afecţiunea se află în ultimele stadii, subliniază specialiştii în oncologie. În mare parte, vina aparţine părinţilor, care ignoră primele semne şi nu se prezintă imediat la medicul pediatru.

„De obicei, cancerul are manifestări nespecifice: copilul este palid, are febră şi preferă să nu mai iasă la joacă. De asemenea, acesta se poate plânge că se sufocă sau îi pot apărea diferite umflături pe corp”, subliniază medicul oncolog Eugen Gruber. Cauza apariţiei cancerului la vârste fragede nu se cunoaşte cu exactitate, însă specialiştii susţin că predispuşi sunt copiii care au în familie cazuri de cancer sau cei care trăiesc în medii poluate, în care se fumează, şi care au o alimentaţie deficitară.

„Orice om poartă în bagajul său genetic un anumit tip de gene care predispun la cancer. Dar, la oamenii sănătoşi, acestea sunt inactive, datorită acţiunii altor gene reglatoare. Formaţiunile maligne apar atunci când echilibrul dintre cele două grupe de gene se rupe, din cauza factorilor toxici de mediu şi a infecţiilor”, explică mecanismul de apariţie a cancerului doctorul Eugen Gruber.

Leucemia, cea mai frecventă

Leucemia (aşa-numitul cancer al sângelui) este cel mai frecvent tip de cancer în rândul copiilor, urmată de limfoame (tumori cu aspect de ganglioni limfatici) şi de tumori la nivelul sistemului nervos central. Şansele de vindecare depind de combinarea mai multor metode de tratament: chirurgie, radioterapie şi chimioterapie.

Din păcate, în multe cazuri, tratamentul este din start compromis, din cauza bugetului insuficient al spitalelor pentru procurarea necesarului de medicamente, susţin medicii.

Tratament

Copiii diagnosticaţi cu cancer sunt trataţi în cinci centre universitare din ţară, aflate în Bucureşti, Iaşi, Cluj-Napoca şi în Timişoara. Din păcate, secţiile de oncopediatrie sunt mai slab echipate decât cele pentru adulţi, spun medicii.
Sursa: Adevarul

6 comentarii:

  1. PAO V si REAL BUILD doua tratamente ale dr.prof.Beljanski care dau ff bune resultate in cancer.
    www.sursa-naturala.eu

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună ziua, sunt aici pentru a răspândi această veste bună întregii lumi cu privire la modul în care am primit soțul meu înapoi. Eram nebun când soțul meu mi-a lăsat o altă femeie luna trecută. Dar când mă întâlnesc cu un prieten care ma introduce în profetul Okona, un mare mesager la oracolul pe care îl slujește, mi-am povestit problema profetului Okona despre cum ma lăsat soțul meu. El mi-a spus doar că am ajuns la locul potrivit că voi fi dorința mea de inimă fără nici un efect secundar. Mi-a spus ce trebuie să fac, după ce a fost făcut, în următoarele două zile, soțul meu a sunat mă la telefon și îmi pare rău că m-ai trăit înainte. Sunt atât de fericită și copleșită că trebuie să le spun întregii lumi cum mi-a ajutat profetul Okona să-mi dau dorința inimii. Dacă aveți nevoie de orice fel de ajutor, contactați Profetul Okona la următoarea adresă de e-mail: prophetokona@gmail.com De asemenea, a distribuit atâtea vrăji ca,
    (1) Dacă doriți ex-spate.
    (2) nu ai nevoie de un divorț în căsnicia ta.
    (3) Vrei să fii promovat în biroul tău.
    (4) Vrei să vindeci bolile mortale
    (5) Dacă vreți un copil.
    (6) Vrei să fii bogat.
    (7) Vrei să îți ceri soțul și soția să fie a ta pentru totdeauna.
    (8) Dacă aveți nevoie de asistență financiară.
    (9) vrei o soție / soț

    RăspundețiȘtergere
  3. Halo, sunt Helena Julio din Ecuador, vreau să vorbesc bine despre Serviciul de finanțare Le_Meridian pe acest subiect. Serviciul de finanțare Le_Meridian îmi oferă sprijin financiar atunci când toată banca din orașul meu a respins cererea de a-mi acorda un împrumut de 500.000,00 USD. Am încercat tot ce am putut pentru a obține un împrumut de la băncile mele aici, în Ecuador, dar m-au respins cu toții, deoarece creditul meu era scăzut, dar cu harul dumnezeiesc, am aflat despre Le_Meridian, așa că am decis să încerc să solicit acest împrumut. Cu Dumnezeu dispus să-mi acorde un împrumut de 500.000,00 USD cererea de împrumut pentru care băncile mele din Ecuador m-au refuzat, a fost foarte grozav să fac afaceri cu ele, iar afacerea mea merge bine acum. Iată Le_Meridian Financing Investment Email / WhatsApp Contact dacă doriți să aplicați împrumuturi de la ei.Email:lfdsloans@lemeridianfds.com / lfdsloans@outlook.comWhatsApp Contact: + 1-989-394-3740.

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut tuturor, astăzi sunt super încântat. Am văzut comentarii de la persoane care au primit deja un împrumut de la Sabinhelps@gmail.com și apoi am decis să mă înscriu pe baza recomandărilor lor. În urmă cu câteva ore, am confirmat un total de 10.000 de euro pe care i-am solicitat din contul meu bancar. Aceasta este o veste foarte bună și sfătuiesc oricui are nevoie de un împrumut real pentru a depune o cerere prin e-mail: sabinhelps@gmail.com sau whatsapp la +79267494861.

    RăspundețiȘtergere
  5. Oferiți împrumut pentru afaceri și împrumut personal oricărei persoane care se află în dificultate financiară și poate rambursa suma împrumutată cu o dobândă anuală de 4%.
    Oferă până la 1.000.000 de euro chiar și raportate la CRIF.
    E-mail: grimaldidomenico02@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  6. Sotul meu s-a intors!!! După 1 an de căsnicie ruptă, soțul meu m-a lăsat cu doi copii și viața mea a fost spulberată. Am vrut să termin, aproape m-am sinucis pentru că ne-a lăsat fără nimic. Am fost rupt emoțional în tot acest timp și viața pare fără sens. Într-o zi fidelă, în timp ce navigam pe internet, am dat peste câteva mărturii despre Dr DAWN. Unii au mărturisit că și-a adus înapoi fostul, alții au mărturisit că restaurează uterul și vindecă afecțiunile cu ierburi. Pe mine m-a interesat mai mult împăcarea cu soțul meu, pe care dr. DAWN a făcut posibilă aducerea soțului meu înapoi în 3 zile. Acum soțul meu s-a întors și de atunci trăim fericiți. Toate mulțumim Dr. DAWN. Aici, las contactul lui pentru toată lumea. Căci are orice fel de provocări,
    E-mail ( dawnacuna314@gmail.com )
    Whatsapp: +2349046229159

    RăspundețiȘtergere