Posturile de desene animate difuzeaza mai multa violenta decat restul canalelor de televiziune, potrivit unui studiu prezentat, joi de CNA. Desi studiul releva o usoara scadere a violentei in audiovizual, comparativ cu 2004, ea se mentine la cote ridicate, violenta verbala fiind cel mai des intalnita, urmata de cea fizica.
Studiul "Masurarea gradului de violenta prezent in programele audiovizualului romanesc" a fost realizat in perioada 13-19 octombrie 2008, de o echipa de cercetatori de la Centrul de Studii Media si Noi Tehnologii de Comunicare (CSMNTC), coordonata de profesorul Ioan Dragan, directorul Centrului.
Studiul "Masurarea gradului de violenta prezent in programele audiovizualului romanesc" a fost realizat in perioada 13-19 octombrie 2008, de o echipa de cercetatori de la Centrul de Studii Media si Noi Tehnologii de Comunicare (CSMNTC), coordonata de profesorul Ioan Dragan, directorul Centrului.
In cadrul proiectului au fost analizate ponderea, durata si frecventa actelor de violenta difuzate in emisiunile de pe 13 canale TV - TVR1, Antena 1, Antena 3, Acasa, Pro TV, Realitatea TV, Prima TV, B1 TV, OTV, Kanal D, Cartoon Network, Jetix, Minimax - in emisiuni informative, de divertisment, fictionale, de tip reality-show, de publicitate si in promo-uri.
Tipurile de violenta avute in vedere au fost: violenta reala, violenta fictionala, precum si violenta fizica, verbala, psihologica, economica, sexuala si sociala.
Principalele concluzii ale studiului, privind desenele animate:
- Canalele de desene animate difuzeaza, in medie, 20 de acte de violenta pe ora de emisie, fata de 14 prezente la posturile generaliste si cele informative.
- Cartoon Network este "campion" la difuzarea emisiunilor cu continut violent, in randul posturilor de desene animate, cu 27 de acte violente pe ora, urmat de Jetix (22) si Minimax (13)
- La Minimax s-au difuzat, in intervalul monitorizat, 22 de emisiuni nonviolente, pe cand la celelalte doua, Jetix si Cartoon Network, n-a fost gasit niciun program fara cel putin un act de violenta. (vezi aici rezultatele studiului pentru posturile de desene animate)
- In plus, pe Cartoon Network nu intra niciun promo care sa nu fie violent. Referitor la publicitatea pentru copii, aceasta nu este violenta pe niciunul dintre posturile de desene animate mentionate.
Ioan Dragan, directorul Centrului de Studii Media si Noi Tehnologii de Comunicare (CSMNTC):
"Efectul pervers al acestor emisiuni, desi neintentionat, poate fi o apologie a crimei si violentei"."Un alt efect ar putea fi instaurarea unei culturi a violentei, care poate conduce la o anumita acomodare cu violenta mediatica, si chiar cu cea sociala, din viata oamenilor"."Violenta televizuala nu afecteaza atat prin doza in care este injectata telespectatorului, cat prin modul in care este inteleasa, scenarizata si interpretata".
Sursa: Hotnews
Sursa: Hotnews
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu