joi, 13 noiembrie 2008

Centrele Maternale - Ajutor pentru mamici in dificultate

Tinerele mamici care trec printr-o perioada dificila, nu au unde sa se adaposteasca sau sunt maltratate fizic, pot apela la centrele maternale din zonele de domiciliu. In cadrul centrelor, atat mamele, cat si copiii beneficiaza de gazduire si asistenta pe o perioada de 6 luni, in maxima siguranta, cu posibilitatea prelungirii, in functie de fiecare caz in parte.

Ce sunt centrele maternale?

Centrul maternal functioneaza ca un serviciu specializat de tip rezidential, organizat pe model familial. Misiunea acestuia este de a preveni separarea copilului de mama sa, de a acorda cuplului mama-copil o sansa de acomodare, de consolidare a atasamentului si de reintegrare familiala, sociala si profesionala.

Cine poate beneficia?

Beneficiarii directi ai centrelor maternale sunt cuplul mama-copil, inclusiv gravida aflata in ultimul semestru de sarcina, aflata in situatia de risc in ceea ce priveste separarea copilului de familia sa.

Cum te poate ajuta concret un centru maternal?

Serviciile oferite constau in gazduire, ingrijire a persoanelor, hrana, asistenta medicala si sociala, consiliere.

Ce conditii trebuie sa indeplinesti pentru a fi acceptata intr-un centru maternal?

Potrivit autoritatilor, acceptarea intr-un astfel de centru maternal se face pe baza unei solicitari scrise a tinerei mamici sau pe baza unui proces-verbal din partea organelor de politie.

De exemplu, pentru a fi acceptata in Centrul maternal „Sf. Andrei”trebuie indeplinite urmatoarele criterii:

  • cuplul mama-copil aflat in dificultate din punct de vedere psiho-social, in care copilul nu depaseste varsta de 3 ani;
  • in cazul mamelor cu mai mulţi copii varsta unuia trebuie sa se incadreze in intervalul 0-3 ani;
  • gravida in ultimul trimestru de sarcina;
  • starea sanatatii buna;
  • semnarea contractului de rezidenta.
Mamicile aflate in dificultate se pot adresa direct catre aceste centre maternale. Iata adresele centrelor din Bucuresti si din cateva orase din tara:

Bucuresti

Sector 1:
  • Centrul Maternal 'Sf. Ecaterina' - bd. Maresal Averescu nr. 17, tel. 021.223.41.97;
  • Centrul Maternal 'Sf. Andrei' - str. Cosmesti nr. 15, tel. 021.220.60.44;
Sector 2:
  • Centrul maternal 'Maria' - str. Gh. Serban nr. 7A, tel. 021.252.22.02;
Sector 3:
  • Centrul maternal 'Sf. Andrei' - str. Nita Elinescu nr. 164, tel. 021.346.69.49;
Sector 4:
  • Centrul maternal - str. Covasna, vizavi de cinematograful Cultural, tel. 021.461.03.28, 021. 460.34.16;
Sector 6:
  • Centrul maternal 'Sf. Mihail si Gavril'. Pentru integrarea in acest centru, mamele din aceasta zona se pot adresa Directiei Protectiei Copilului, din sos. Orhideelor nr. 2D, telefon 021.317.63.11, 021.317.63.12.
Constanta:
  • Centrul de primire a copilului in regim de urgenta - str. Alunis nr. 4, tel. 0241.488.653 sau 0241.488.654;
  • Centrul de primire in regim de urgenta pentru copilul abuzat - aleea Viitorului nr. 7, tel. 0241.488.646;
Barlad:
  • Centrul maternal, str. V. Parvan nr. 4, bl. C1, tel. 0235.416.882.
Brasov:
  • Centrul de primire in regim de urgenta - str. Iuliu Maniu nr. 7, tel. 0268.417.100.
Slatina:
  • Centrul de primire in regim de urgenta, str. Plevnei nr. 7A, tel. 0249.437.514.

46 de comentarii:

  1. copiii peste 3 ani nu au aceleasi drepturi ca si cei sub 3 ani? eu am 2 fete de 4 si 11 ani , sunt din vaslui si nu am unde sa ma duc.. sotul consuma bauturi alcoolice si face scandal. la cine sa apelez daca nu la autoritati?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am21 de ani 2 copii unul are5 ani si unul2 sotul meu a inceput sa bea foarte mult de2 ani si de atunci ma bate imi vorb urat de fata cu copii ma obliga sa intretin rel sexuale cu el fortat.nu am und sa ma duc va rog ajutatima. adresa facebook adina.ioana

      Ștergere
  2. am inceput sa beau sa nu simt bataile sotului iar acum am probleme la servici nu stiu cum sa ies din probleme am 2copi nu vreau sa ramina cu tatal lor daca pe mine ma da afara din casa si de la servici

    RăspundeţiȘtergere
  3. am 19 ani jumate si sunt insarcinata in aproape 6 luni, parintii nu au cu ce sa ma ajute iar tatal nu recunoaste nimik.... imi iubesc copilul, va fi baietel si vreau sa aiba tot ce e mai bun, va rog ajutati ma!!!

    RăspundeţiȘtergere
  4. spune-mi din ce judet esti,poate pot sa te ajut..

    RăspundeţiȘtergere
  5. nepotica mea este din jud.Vrancea.este insarcinata in luna a saptea.parintii nu vor s-o mai primeasca acas.as dori sa stiu daca poate fi primita intr-un centru maternal din bucuresti.0729175669.

    RăspundeţiȘtergere
  6. am un copil de 8 luni sotul ma bate si as vrea sa vin si eu intr-un centru si vroiam sa stiuu daca exista vrun cost pt ajutorul acordat de cei de la centru?

    RăspundeţiȘtergere
  7. CELE CU UN COPIL PESTE3 ANI CE FACEM/?

    RăspundeţiȘtergere
  8. cele cu un copil peste 3ani ce facem

    RăspundeţiȘtergere
  9. sunt insarcinata in luna aVa si necasatorita. Am fost profesor dar acum sunt somer.ce as putea sa fac ptru a beneficia de ajutorul unui astfel de centru maternal.

    RăspundeţiȘtergere
  10. Ma doare sufletul si lacrimile nu-mi dau pace cand vad cata tristete exista in sufletul unor mamici. Zic mamici ca nu toate femeile care nasc pot fi mamici. Dar am gasit aici mesaje triste s disperate dar in acelasi timp le simt luptatoare si dornice de a rezolva situatia fara sa le treaca prin cap sa isi abandoneze copilasul asa cum fac altele. E induiosator si ma simt atat de slaba si neputincioasa... Daca as avea posibilitati,din toata inima le-as ajuta neconditionat. Le-as oferi un camin cald, mamei si puiutului ei, si as face tot posibilul sa inlatur tristetea din ochii si sufletul lor. Oare nu se gandeste nimeni ca acesti pui de om au nevoie noi si maine-poimaine vom avea noi nevoie de ei, ei reprezentand viitorul. Doamne, unde esti? :((

    RăspundeţiȘtergere
  11. traiesc un cosmar din martie,pt ca barbatul pe care l-am iubit a devenit dintr-o data gelos.am ramas insarcinata si el m-a tinut inchisa in casa 3 luni cu mancare putina si cu certuri si nopti pline de nesomn.dadea cu mn de pereti de cate ori indrazneam sa spun ceva.visa noaptea ca il insel si incepea sa urle la mn.fam mea m-a sfatuit sa vin acasa dar cum si-au dat seama ca e mai greu decat au crezut ,pt ca el nu m-a lasat sa lucrez si nu voi avea maternitate,mi-au intors spatele.am incercat sa imi gasesc ceva de lucru dar am 6 luni de sarcina si nu pea gasesti oameni dispusi sa te ajute.nu mai stiu ce sa fac,sunt atat de dezamagita...fetita mea se va naste la inceputul lui decembrie.plang in fiecare zi pt ca nu mai pot..nu stiu ce voi face

    RăspundeţiȘtergere
  12. am un copil de 6 ani si jumatate nu am nici un venit si nu mai suport scandalurile ,batjocura si lovirile sotului,nu am nici un venit deoarece sitatia materiala a sotului mi-a permis sa imi ingrijesc copilul pana la varsta asta fara un job stabil,nu stiu incotro sa merg.... va rog sfatuiti-ma ,eventual pe adresa de mail geo2dragos3@yahoo.com

    RăspundeţiȘtergere
  13. buna ziua , ma numesc liliana lupu si sunt din iasi , as dori sa adopt o fetita 2-3 ani ,de la acest centru , ce conditii trebuiesc indeplinite ?

    multumesc anticipat !
    astept raspuns .

    RăspundeţiȘtergere
  14. Catre Lupu Liliana,

    puteti sa-mi dati o adresa de mail unde pot sa va scriu?

    Va multumesc.
    Otilia

    RăspundeţiȘtergere
  15. sigur,va dau adresa fiicei mele misses.punk@yahoo.com

    RăspundeţiȘtergere
  16. sunt din cluj napoca ssunt insarcinata in 4 luni parinti knd au aflat m-au dat afara din casa iar tatal copilului nu e un om de incredere sunt disperata pt k momentan pana as naste as avea unde sa stau sper sa primesc camin de la facultate dar dupa ce voi naste nu o sa am unde sta nici bani pt a-mi inchiria ceva..va rog mult sa imi spuneti dak nu existasi in cluj un astfel de centru maternal...va rog din suflet sa imi raspundeti sau sa imi spuneti unde as putea cere ajutor in cluj.va multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  17. sint o tinara dn teleorman de 24 ani sint gravida in luna a 7 a nu am unde locui sint despartita de sot sint intro situatie disperata si caut un mic ajutor pina se naste copilul nr de tel al meu este 0784712279 va rog ajutatima

    RăspundeţiȘtergere
  18. va rog ajutatima din impas sint gravida in luna a 7 a nu am unde ma duce imi doresc copilul dar as dori internarea intrun centru maternal sint din teleorman am 24 ani sau il dau spre adoptie cind se va naste unei familii iubitoare de copii nr de tel la care pot fi gasita este 0784712279

    RăspundeţiȘtergere
  19. cred ca ce se scrie aici sunt numai minciuni la centrele maternale se primesc numai cu spaga . va multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  20. mai am o sora care este din cluj si vreau sa o aduc in Brasov unde poate sa stea cu copilul are 19 ani sora mea si fetita are 3 anisori. eu sunt fratele acestei fete.Vreau sa fie aici in Brasov in Cluj ii este mult mai greu si nu se mai deascurca.....a ajuns sa cerseasca:(( dureros...Ajutatima si sprijiniti-ma Va rog frmos ....astept un apel de la dumneavoastra cat mai repede posibil la nr de telefon 0743780465

    RăspundeţiȘtergere
  21. sa putem salva aceats avietate si sa ii alaturam mai mult copilului ca nu vreau sa moara din cauza frigului :((

    RăspundeţiȘtergere
  22. buna sera ma numesc hotea maria izabela am 19 ani sunt gravida in 3 luni eu nu ma posibilitatea de a creste un copil si nu ma nici buletin deloc nu am avut niciodata m aputeti ajuta si pe mine eu stau in bucuresti la iubitul meu astept mesajul dumneavoaste v amultumesc scuzatima de deranj o seara buna

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. buna seara am si eu niste hainute pt bebelusi si as putea sa ti le dau cind vei naste am si un carut...l.pintilii@mail.ru

      Ștergere
  23. buna ma numesc maruntel alina si am 2 copii cel mic de 1 an si 8 luni si cel mare de 5 ani , eu mam despartit de sot si acu nu mai am nici un ajutor din partea nimanui si nu am unde sa ma duc eu asi putea beneficia de ajutor din partea unui centru va rog sa ma sunati si pe mine la nr de tel:0763284712,0725497378sau la adresa de mail , maruntelalina@yahoo.com

    RăspundeţiȘtergere
  24. Buna ziua, as vrea sa stiu daca sunt astfel de centre in oradea, jud bihor? si daca stie cineva ce conditii trebuie sa indeplinesc?

    RăspundeţiȘtergere
  25. Buna.Sunt din Cluj-Napoca.Am o sora care a nascut recent un baietel.Mai are acasa un baietel de 4 ani.Inca dinainte de nastere sotul care este foarte agresiv si consumator de bauturi alcoolice a obligat-o sa isi lase copilul in spital.Momentan am reusit sa evit sa isi paraseasca copilul si sa fie dusa intr-un centru maternal.Nu stiu cat timp o sa fie tinuta acolo si ce se va intampla pe urma cu ea si copii.De-acea daca cineva poate sa o ajute cu lucruri pentru copii sunati la numarul de tel:0751658288.Sper ca cineva cu suflet mare o sa citeasca acest anunt si sa fie dispus sa o ajute.Va multumesc anticipat.

    RăspundeţiȘtergere
  26. http://www.sperantapentrutine.ro/ajuta-l-sa-ramana-in-viata/emanuel-un-bebelus-care-stie-doar-ce-este-durerea.html

    ...ajutor pentru copilasul nostru!...dati mai departe..va rugam!!!
    Va multumim!

    RăspundeţiȘtergere
  27. sint o mamica din buc sect 1,am 2 fetite si urmeaza un baiat sunt in luna a 8 a de sarcina.,eu am mai beneficiat de ajutor dn partea dgas buc sect 1,pot spune ca sunt niste oamenii extraordinarii cereti ajutorul direct prin audienta la directorul DAN FLEACA va va ajuta sigur succes

    RăspundeţiȘtergere
  28. buna ziua!
    as dori sa stiu daca in judetul Bihor sau in judetele limitrofe exista vreun centru in care sa poata fi acceptata o mama abuzata cu cei 5 copiii ai sai (abuzati de asemenea). copiii au varste intre 1 an jumatate si 11 ani.Situatia este foarte urgenta si disperata. Va multumesc! florica.rosoga@yahoo.com

    RăspundeţiȘtergere
  29. am 20 de ani si sunt insarcinata in prima luna..toata lumea imi spune sa fac avort ca sa pot sa mi continui studiile.parintii mei sunt despartiti..mama imi spune ca nu am cum sa ma descurc..iar tatal copilului nici nu vrea sa auda sa l pastrez.ce pot sa fac?nu vreau sa renunt la copil..

    RăspundeţiȘtergere
  30. eu am 23 de ani si am fost si eu in centrul maternal din focsani si vreau sa va spun ca sunt foarte bine acum datorita ajutorului celor din centrul maternal focsani si am devinit mama ptr prima oara cu varsta de 15 ani si 4 luni si totusi nu am renuntat la copil

    RăspundeţiȘtergere
  31. salut.am cunoscut o mamica a 3 copii,1an si 7 luni,3 ani si 8 ani.locuieste intr-o casa parasita, fara curent,sotul bea,o bate si ii ia putiinii bani(alocatia copiilor)pe care ii are.cine o poate ajuta?ce poate sa faca demeia asta?vtra sa paraseasca domiciliu dar nu are unde sa se duca,nu vrea sa-si abandoneze copiii!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  32. Buna ziua mamici! Sunt si eu o mamica, am 20 de ani si am o fetita de 1 an si 4 luni acum. Am ramas insarcinata cand aveam 18 ani si am nascut la 19. Am aflat tarziu ca sunt insarcinata, pe la 12 saptamani de sarcina...familia mea mi-a spus sa-mi fac bagajele sa ma mut la c el cu care am ramas insarcinata, adica partenerul cu care aveam pana atunci o relatie de 1 an si cateva luni.Asa ca m-am mutat la el, dar el vorbea cu o alta fata, am crezut ca o sa renunte asa ca nu am facut avort desi inca puteam(ilegal) si aveam banii, dar nu am vrut, astfel cand eram insarcinata in 7 luni el s-a despartit de mine pt acea fata, care trebuia sa se intoarca din vacanta sa in Italia. Am plecat dezamagita inapoi la familia mea, acolo a trebuit sa inghit multe vorbe urate, din partea a 2 persoane(eu nu am parinti, m-au parasit), si mi-au zis ca nu pot tine decat pana nasc, mai mult de atat mi-au propus sa parasesc copilul in spital. Vorbeau f urat cu mine, ma tratau urat si vorbea si despre viitorul meu copil la fel, cuvinte f oribile. Asa ca am gasit ajutor la un centru. Am fost sa il vizitez, sa vad cum e si m-au intrebat daca vor sa vin deja, dar eu am refuzat, spunand ca mai bine vin sa stau 6 luni dupa ce nasc, decat sa imi consum din timp asa, pt ca putem sa stau acasa insarcinata, atata timp cat grija era doar a mea, si acolo, in burtica :) Cand am nascut si mi-am vazut situatia trista cu adevarat si cand m-am dus acolo in acel centru credeam ca nu o sa pot rezista singura, fara familie si fara tatal fetei pe care il iubeam. Dar acolo, ingrijind copilul, integrandu-ma in colectivul de mame si educatori, pshihologi, am uitat si m-am obisnuit. Centrul Maternal se numeste "MATERNUS" din Iasi, se afla spre soseaua Voinesti (sus pe Galata). Este o vila cu 3 etaje+parter, 2-3 camere pe etaj + un fel de living care se numeste camera de Monitorizare si un Baby club unde se tin activitati cu si despre mamici din partea educatorilor. De asemenea acolo se fac aniversari ale mamelor sau copiilor, sedinte, se impart resurse etc. Camera este a ta si a copilului tau, sau copiilor, depinde cati ai la nr. Bucataria este comuna cu celelalte mamici, daca te intelegi cu ele gatiti impreuna sau pe rand. Exista un grafic care se executa curatenia zilnica de 2 ori(la schimbarea turelor) la 7 dimineata si la 7 seara, in care mamele au fiecare cate un sector(baie, bucatarie, monitorizare,hol). Pt iesirea din centru in oras sau in vizita se face o cerere de invoire pt cateva ore/zile cu demonstratie si persoane de referinta unde te duci. Eu asa am avut invoirile la botez timp de 3-4 zile, in vacanta de iarna/Craciun. Este un centru de sprijin pt mame tinere, adolescente cat si pentru cele mai putin tinere. Te primeste cu 1 copil 2 chiar si 3, doar ca iti ofera doar 1 singura camera pt mama si copii, copiii trebuie sa aiba pana in 14 ani. Eu personal eram si eleva, dar m-au ajutat sa merg la scoala, educatorii au avut grija de copil, iar mergeam la scoala, am dat si Bacul si l-am luat. Astazi sunt o mama fericita, am un copil frumos si sanatos si sunt mandra de decizia pe care am luato. Fetita mea este norocul meu, am primit si inca mai primesc ajutor de la multe persoane, iar mai mult de atat, familia mea ma inteelge si sprijina, ma ajuta cu copilul in continuare. Acum sunt studenta si mai si lucrez, sunt impacata cu tatal fetitei care are ganduri mai serioase de cand am nascut si a vazut copilul. ASADAR MAMICILOR NU VA FIE FRICA SA INFRUNTATI IN VIATA SI LUATI O DECIZIE BUNA! NU FACETI AVORT SI NICI NU VA PARASITI COPILUL! Astazi exista o gramada de solutii!!!! MULT NOROC SI SANATATE, PUTERE TUTUROR MAMICILOR, SARCINA SI NASTERE USOARA! SA VA TRAIASCA SI SA VA BUCURATI DE COPII FRUMOSI, SANATOSI SI ISTETI!

    RăspundeţiȘtergere
  33. sunt din Brasov am 24 de ani si am un baietel de 6 luni in urma cu cateva zile tati ne/a parasit si nu avem unde sta.sunt disperata va rog datimi un sfat unde as putea merge cu copilul,momentan stau la fratii dar la sfarsitul luni se vor muta din brasov si practic raman pe strazi cu copilul.indrumatima unde as putea merge nr tel.0768090033 multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  34. B UNA ZIUA MA NUMESC DANIELA. AM 30 DE ANI SUNT MAMA A 3 COPII UNUL DE 7 ANI UNUL DE 5 ANI SI O FETITA DE 5 LUNI MA CONFRUNT CU O SITUATIE FOARTE DIFICILA, SOTUL MEU NELEGITIM ESTE FOARTE AGRESIV ,DIN CAUZA CA ESTE PE TRATAMENT DE METADOANE , NU STIU CE SA FAC UNDE SA APELEZ NU AM P[E NIMENI NEA GONIT DIN CASA ANUL TRECUT IN PLINA IARNA LA MINUS 25 DE GRADE AM STAT INTRO SCARA DE BLOC CU COPII SI INSARCINATA MA IA LA BATAIE DIN SOMN SPERIE COPII AM AJUNS LA DISPERARE, SI DIN ACEASTA CAUZA AM FACUT PIETRE LA FIERE SI AM CRIZE REPETATE, TREBUIE SA MA OPEREZ DE URGENTA NU STIU CUI SA MA ADRESEZ

    RăspundeţiȘtergere
  35. am uitt sa scriu daca poate cineva sa ma indrume undeva ma poate gasi la nr de telefon 0721746530 DANIELA DIN BUCURESTI

    RăspundeţiȘtergere
  36. BUNA
    Sunt o mamica din provicie cu 2 copii, unul de 7 si altul xde 11, divortata, cu serviciu.
    Sotul meu n-a lucrat 4 ani si ceva si n-am mai putul sa platesc din salariul meu de bugetar creditul la banca, asa ca ne-a vebit ordin de executare silita. As vrea sa vin in bucuresti, dar nu am locuinta. Intre timp am si divortat, devenise violent cu mine si cu copiii.
    Aveti idee ce condiitii sunt la sector 4 la centru maternal?
    multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  37. am o fetita de 2 ani si 4 luni si sunt insarcinata in 8 luni.cum ajung la un centru maternal????????????????????

    RăspundeţiȘtergere
  38. am o fetita de 2 ani si 4 luni si sunt insarcinata in 8 luni.cum ajung la un centru maternal???????????????????? sunt din sectorul 3 bucuresti.

    RăspundeţiȘtergere
  39. Am 42 de ani,un baietel de 3,8ani diagnosticat cu tsa+adhd sotul bea f.mult vreau sa plec cu copilul ,imi poate da cineva informatii despre un centru maternal?De 2 luni locuim in Suceava dar intentionez sa ma intorc cu copilul in Bucuresti dar pt asta ne trebuie un loc unde sa stam.Va rugam sa ne ajutati daca puteti,multumim.

    RăspundeţiȘtergere
  40. Sant o mama de 42 ani cu un baietel de 3.8ani diagnosticat cu tsa+adhd.Sotul meu bea f. mult si este violent cu mine asa ca vreau sa imi iau copilul si sa ne intoarcem in Bucuresti dar pt asta ne trebuie un loc unde sa stam.Ne poate ajuta cineva cu adrese de centre maternale?Va multumim.

    RăspundeţiȘtergere
  41. Cine ma poate ajuta cu adrese imi poate scrie la lili_cosmariu@yahoo.com

    RăspundeţiȘtergere
  42. daca adevarul ar fi in gurile noastre mereu nu cred ca ne putem minti usor unii pe altii.gabriel fratele meu traia cu o femeie care avea trei copii dar,care nici unul cu numele ei,adica primul ajunsese fratele ei a doua o fetita are numele lui taicasu si al treilea care ar trebui sa fie frate cu primul are numele celuilalt tata ea este lesbiana si totusi a putut sal scoata afara din casa pe fratele meu de copil nici nu vorbim unde este dreptatea...?vrea si pensie alimentara nus nici macar casatoriti unde pot spune povestea lor sa se faca dreptate macar pentru copii 0745435376

    RăspundeţiȘtergere
  43. DE CE COPII MAI MARI DE 3 ANI NU POT FI PRIMITI IN ASTFEL DE CENTRE ? EI NU SUFERA MAMELE LOR NU SE CHINUIE EU AM 26 DE ANI SI AM 2 FETITE PENTRU CARE MI-AS DA SI VIATA UNA ARE 5 ANI IAR CEALANTA 2 ANI IAR TATAL LOR MA BATE SI MA CHINUIE SI TOTUSI LUPT PENTRU FETITELE MELE ZI DE ZI CU SPERANTA CA INTRO ZI NE VA FI MAI BINE . FACETI CEVA SI PENTRU MAMELE CU COPII MAI MARI.

    RăspundeţiȘtergere