joi, 26 iunie 2008

Alocatia pentru copii

Pentru ca e o tema care intereseaza pe multe dintre cititoare, ne-am gandit sa adunam aici pe blogul inititiativei cateva informatii cu caracter general despre sprijinul pe care il acorda statul roman mamicilor. Sunt informatii la care orice mamica ar trebui sa aiba acces, pentru ca a ne cunoaste drepturile este primul pas in lupta pentru o situatie mai buna pentru noi, ca mame. Asadar,

Statul roman acorda o serie de drepturi mamelor si tatilor (in cazuri speciale) printre care:
  • indemnizatia de maternitate (mamei)
  • indemnizatia pentru cresterea copilului (mamei sau tatalui)
  • alocatia de stat
  • ajutorul pentru prima nastere (mamei)
  • alte indemnizatii pentru cazurile copiilor bolnavi sau handicapati.
Principalele conditii (acestea trebuie indeplinite cumulativ) pentru a putea beneficia de aceste drepturi sunt:
  • sa fii cetatean roman, strain sau apatrid
  • sa ai domiciliul ori resedinta in Romania
  • sa locuiesti cu copilul sau copiii pentru care soliciti indemnizatia/alocatia.
Alocatia de stat pentru copii
Alocatia de stat se acorda de catre stat pentru:
  • copiii pina la 18 ani
  • copiii cu grad I si II de invaliditate si cei cu handicap, pana la 18 ani
  • tineri de peste 18 ani care repeta anul scolar din motive de sanatate, dovedite cu acte medicale
  • copiii cetatenilor straini si ai persoanelor fara cetatenie, rezidenti in Romania, care locuiesc cu parintii.
Incepand cu 2007 - alocatia pentru copii de pana la 2 ani este de 200 de lei.
Pentru copiii de pana la sapte ani, alocatia se plateste unuia dintre parinti.
Pentru cei care au implinit 14 ani, alocatia se poate plati titularului, cu consimtamantul reprezentantului legal.

Plata alocatiei se face astfel:
  • prin mandat postal la domiciliu
  • in cont curent personal, daca cel care primeste alocatia - are cont dechis la o unitate bancara
  • prin unitatile scolare, pentru copiii care sunt inscrisi intr-o unitate de invatamant.
La prima nastere, primaria de care apartine tanara mamica acorda 200 de lei noi.

Acte necesare pentru alocatia pentru copil:
  • Cererea pe care o face mama sau tatal copilului sau tutorele legal
  • Copie dupa certificatul de nastere al copilului
  • Copie dupa certificatul de casatorie al parintilor si dupa actele de indentitate ale acestora
Alocatia de stat se acorda din luna imediat urmatoare celei in care s-a depus cererea.

19 comentarii:

  1. ,,Gasesc informatii publicate aici foarte pretioase,mai ales ca trebuie sa faci dosare intregi ca sa obtii un drept.Te mai si plimba de la o institutie la alta.Va felicit pentru initiativa si sper ca mamicile sa va citeasca.Si o propunere: pentru mamele care nu poseda un calculator poate mai scrieti pe la ziare sau unde stiti dumneavoastra ,sa afle si ele.Va respectam si va iubim!

    RăspundețiȘtergere
  2. As dori sa cunosc ce trebuie sa fac in momentul in care alocatia de stat pentru fiica mea a fost sistata la implinirea virstei de 18 ani, in luna aprilie desi ea era eleva in ultimul an de liceu.Va multumesc mult si sper ca-mi veti raspunde scutindu-ma astfel de multe neplaceri.
    Datorez un respect deosebit celor care se straduiesc sa rezolve si problemele altora.

    RăspundețiȘtergere
  3. Stimată Doamnă Lilea,

    Pentru a afla un raspuns la problema Dvs., ne-am indreptat catre Departamentul de Asistenţă Socială şi Politici Familiale, din cadrul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.

    Am aflat că fiica dumneavoastră se poate prezenta la Direcţia pentru Dialog, Familie şi Solidaritate Socială din cadrul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei din judetul în care locuiţi, cu o adeverinţă de la unitatea scolara unde a fost înscrisă, care atestă perioada în care a fost elevă şi o copie a Cărţii de Identitate. Alocaţia va fi primită de la data la care a fost sistată. Plata alocaţiei încetează din luna urmatoare celei în care nu mai sunt îndeplinite condiţiile de acordare (momentul în care fiica Dvs. a absolvit liceul).

    Sperăm că am reuşit sa vă fim de folos,

    Va imbratisam cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma numesc Sorina Cristina si am un bebe in varsta de 1 an si 11 luni pe nume Stefan Alexandru.In prezent primesc alocatia de stat in cuantum de 200 lei pana cand copilul va implini varsta de 2 ani.Dupa aceasta data copilul va primi alocatia de stat in cuantum de 40 lei.
    Daca tot ati initiat acest site si daca tot incercati sa rezolvati intr-un fel sau altul problemele mamicilor,as indrazni sa va fac si eu o propunere: Ar fi bine daca ati incerca sa faceti diverse interventii in presa,tv,emisiuni de radio, si de ce nu propuneri legislative pentru ca acesta alocatie de stat sa fie majorata in asa masura in care sa fie si folositoare pentru un copil.
    Nu stiu daca legiuitorul atunci cand a stabilit prin lege aceasta suma s-a gandit si ce poti sa-i cumperi copilului cu ea.
    Cred ca statul ar trebui sa acorde mai multa atentie copiilor .Surprinzator am constatat cata atentie (foarte multi bani alocati ) acorda statul roman copiilor aflati in plasament pana la varsta majoratului,dupa care nu se stie ce se intampla cu ei.
    Va multumesc si voi reveni.

    RăspundețiȘtergere
  5. Dragi mamici,apreciez stradania dumneavoastra si devotamentul de care dati dovada,luandu-va la tranta cu birocratia dein Romania,m-am bucurat cind am gasit pe cineva care si raspunde intrebarilor noastre.VA MULTUMESC.
    Acum sa trecem la subiect.Sunt o mamica tanara,si alocatia pentru fiul meu in valoare de 200 lei o primesc prin mandat postal la domiciliu.As dori sa stiu ,in cazul in care plec la munca in strainatate,dupa sotul meu ,pot lasa alocata sa o ridice mama mea in grija careia ramane copilul.Si ce modalitate exista.Multumesc anticipat pentru raspuns!

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga Mihaela,

    Multumim pentru aprecieri! E o lupta grea, intr-adevar, dar pentru ca avem sustinerea voastra, a mamicilor care ne incurajati in incercarea noastra de a face lucrurile sa se inample, suntem convinse ca vom reusi!

    Raspunsul la intrebarea ta e simplu:


    Conform legii, plata alocatiei de stat pentru copii se face prin mandat postal la domiciu, prin intermendiul unui cont curent personal, deschis la o banca, sau prin unitatile scolare. Cum fiul tau are doar 2 anisori, cea mai potrivita modalitate este sa deschizi un cont curent personal la o banca din localitatea unde locuieste mama ta, apoi cu imputernicire si specimen de semnatura, aceasta poate ridica alocatia copilului.

    Cu drag,

    Initiativa Mamelor

    RăspundețiȘtergere
  7. buna ziua,
    am si eu o intrebare, dar pentru mamele singure nu se da nici o lege in care sa fie ajutate cumva?
    la primarie mi sa spus ca trebuie sa am mai putin de 200 pe capde familie ca sa-mi poata acorda ajutorul social de 50 de lei. e o batjocora..... dak faceti ceva faceti pentru toata lumea... nu numai pentru cele cu salariu mare..eu a trebuit sa ma intorc la munk de cand copilul meu avea o luna... si nu pentru ca nu-mi ajungea banii ci pentru ca nu luam decat 200 si cu cei 200 nu ma descurcam sa-mi cresc copilul.
    va multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna ziua! Constat ca peste tot,in toate mediile,se discuta aprins despre indemnizatia de crestere a copilului mai mic de 2 ani.Fara a minimaliza importanta acestui subiect,doresc sa discutam si despre alocatia de stat pentru copii,care "s-a marit" de la 1 ianuarie 2009 cu 2 lei,ajungand la fabuloasa suma de...42 lei...Oare copii mai mari de 2 ani nu mai au nevoie de sprijin din partea statului ?? Sau din acel moment responsabilitatea revine numai familiei ???

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ziua ! Eu, sotul si copilul nostru,in varsta de 10 ani, suntem rezidenti in Canada.Copilul frecventeaza cursurile scolare in Canada, iar vacanta de vara si-o petrece in Romania. As vrea sa stiu daca baietelul mai are dreptul la alocatia de stat din Romania.Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  10. dengel alexandra27 aprilie 2009 la 16:17

    buna ziua!am si eu o problema,am un bebelus de 4 luni si din cauza ca nu am avut 12 luni lucrate nu beneficiez de indemnizatia de 600 care se pana la 2 ani.as vrea sa stiu daca se acorda alt ajutor si pentru mamele care nu lucreaza,sau spre exemplu cum e in cazul meu?Va multumsc mult!ma bucur ca se mai gandeste cineva si la mamici.

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna ziua!
    Sper ca am nimerit bine cu intrebarea mea. Sunt diriginta, si am o eleva, a terminat a 11a, care va naste in nov., ea dorind sa vina la scoala si sa-si termine liceul. Sta cu bunicii, mama ei e in Germania, parintii fiind divortati. va rog sa ma ajutati sa o ajut.
    Eu am 29 de ani, nu am copii, deci nu stiu unde ar trebui sa mearga si ce sa faca, dar mai ales de ce poate beneficia.

    Multumesc anticipat,
    Alina

    RăspundețiȘtergere
  12. Am si eu o intrebare daca poate cineva sa ma ajute :sunt mama singura cu 3 copii,pana acum am lucrat 11 ani la o facultate din cadrul universitatii, insa acum datorita recesiunii mi-au propus sa ma mut pe un post de bucatar la cantina, deoarece numai acolo au locuri disponibile,iar daca refuz nu voi primi ajutorul de somaj .Unde as putea sa merg sa ma lamureasca si pe mine, exista vreo lege pentru mame singure ,pentru conditii grele de viata ceva, eu nu am pe nimeni sa ma ajute cu copiii, mama mea a murit acum un an, tata e batran are 78 ani trebuie sa am grija si de el, aici era un loc de munca sigur, desi nu castigam mult,aveam timpul necesar pentru a ma ocupa si de familie, am un copil cu ADHD, cu probleme psihice ramase in urma divortului si deoarece tatal il batea aproape zilnic cat era acasa, care nu face temele decat daca stau eu cu el,celalalt are probleme de auz-pronuntie, trebuie sa merg o data pe saptamana cu el la logoped,iar daca voi lucra cu 500 lei/lunar(la schimbarea locului de munca o iei de la zero cu salariul)nu-mi voi mai permite sa platesc semiinternatul.Va rog mult sa ma ajutati daca puteti, sunt foarte disperata.

    RăspundețiȘtergere
  13. sunt o mamica cu 2 copii si unul care urmeaza sa se nasca.eu nu beneficiez de cei 600 lei deoarece nu mai lucrez de doi ani.as vrea sa stiu daca , dupa ce se va naste copilul, voi mai beneficia de cei 200 lei.Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna seara am si eu o intrebare sunt o mama singura cu un copil de 5 ani tatal lui o disparut si sincer nici nu am cum sal fac sa recunoasca ca nu am 30 de milioane de lei pentru un test asa ca am ramas sal cresc singura si sunt sigur ca nu numa eu is in situatia asta penibila intrebarea mea este oare nu este o lege in care se ajuta asemenea mamici stiu ca este ceva alocatie monoparentala de 70 ron pe care il primesc dar sincer tot nu ajunge cand gradinita este numa 120ron pe luna cea ce vreau sa intreb este ca nu mai este altceva de care putem beneficia ceva cu bani mai multi un pic incat sa ne permitem sa le crestem eu am un salar de 400ron iar el primeste in total 110ron numa pe chirie dau 350ron unde mai este mancarea si gradinita va multumesc anticipat cine stie ceva rog sa imi scrie pe popandrada1980@yahoo.com va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna ziua eu sunt o mamica divortata cu un copil de 10 ani afidat mie definitiv . . . Actual ma aflu implicata intr-o relatie sentimentala in Italia unde fiul meu frecventeaza cursurile scolare ,itrebarile mele sunt : FIUL MEU ARE DREPT LA ALOCTIA DE STAT . . . ARE REZIDENTA IN ROMANIA

    RăspundețiȘtergere
  16. Bună seara. As avea si eu o nelămurire. ..fata mea face 1 an in Martie.iar sotul meu face abia un an in decembrie. Dece nu-i poate da maternitate?

    RăspundețiȘtergere
  17. Bună seara. As avea si eu o nelămurire. ..fata mea face 1 an in Martie.iar sotul meu face abia un an in decembrie. Dece nu-i poate da maternitate?

    RăspundețiȘtergere
  18. In cat timp se pronunta di ortul daca avem un copil?

    RăspundețiȘtergere
  19. Sotul meu s-a intors!!! După 1 an de căsnicie ruptă, soțul meu m-a lăsat cu doi copii și viața mea a fost spulberată. Am vrut să termin, aproape m-am sinucis pentru că ne-a lăsat fără nimic. Am fost rupt emoțional în tot acest timp și viața pare fără sens. Într-o zi fidelă, în timp ce navigam pe internet, am dat peste câteva mărturii despre Dr DAWN. Unii au mărturisit că și-a adus înapoi fostul, alții au mărturisit că restaurează uterul și vindecă afecțiunile cu ierburi. Pe mine m-a interesat mai mult împăcarea cu soțul meu, pe care dr. DAWN a făcut posibilă aducerea soțului meu înapoi în 3 zile. Acum soțul meu s-a întors și de atunci trăim fericiți. Toate mulțumim Dr. DAWN. Aici, las contactul lui pentru toată lumea. Căci are orice fel de provocări,
    E-mail ( dawnacuna314@gmail.com )
    Whatsapp: +2349046229159

    RăspundețiȘtergere