luni, 14 iulie 2008

Numarul mamicilor minore creste ingrijorator


Dupa cum poate va mai amintiti, discutam impreuna cu Teo la emisiunea ei despre cum problemele mamelor incep inca inainte de conceperea copiilor si ca una dintre principalele probleme este slaba informare a femeilor in perioada dinainte de a deveni mamici. Vorbeam atunci despre contraceptie si despre cat de important este sa devii mama cu voia ta, atunci cand esti pregatita si nu din greseala.

Deschidem din nou discutia despre acest subiect, mai ales ca din cate am citit in presa numarul mamicilor minore creste ingrijorator. E important sa stim ce se intampla si e important sa ne mobilizam pentru ca femeile sa fie cat mai informate si pentru ca cele mai bune decizii sa fie luate la timpul lor.

Potrivit Institutului National de Statistica si Ministerului Sanatatii numarul mamelor minore urca de la an la an, iar stirile referitoare la copilele devenite mame sunt din ce in ce mai prezente pe posturile de televiziune si in presa scrisa.

Potrivit unei stiri Realitatea TV, care citeaza un raport al Institutului Naţional de Statistică, aproape 30.000 de minore devin mame in fiecare an. Fie că a fost un accident, fie că maternitatea este o cerinţă a comunităţii în care trăieşte fata respectivă, care este deja căsătorită la 14-15 ani, adolescentele se maturizează dintr-o dată.

Studiile sunt îngrijorătoare, cifrele urcă de la an la an. Dacă până în 2005, doar fetele de 14-15 ani intrau în scripte ca fiind mame, vârsta scade de la un an la altul. Au fost cazuri în care fete de 12 ani au născut şi au şi păstrat copilul, renunţând la şcoală.

Conform Ministerului Muncii, peste 500 de minore cu vârste sub 15 ani devin mame. Printre ele, drame greu de imaginat, unele dintre ele sunt abuzate de taţi, de rude sau de necunoscuţi.

La categoria 15-18 ani, mamele minore au născut peste 28.000 de copii. Studiul pe 2007 nu este încă finalizat, pentru că Institutul Naţional de Statistică n-a colectat încă toate datele.

Si Evenimentul Zilei scrie despre asta:

Creşte numărul mamelor minore in judetul Prahova. De la începutul anului, 112 minore au devenit mame la Spitalul de Obstetrică-Ginecologie Ploieşti. Au fost cazuri în care până şi copile de 12 şi 13 ani au devenit mame, însă cele mai multe minore care nasc au vârste cuprinse între 16 şi 17 ani“, a declarat Călin Boeru, directorul Spitalului de Obstetrică-Ginecologie Ploieşti.

Si o alta stire : Peste 2.000 de copii au fost nascuti in 2007 de fete cu varste cuprinse intre 11 si 15 ani.

Potrivit unor statistici realizate de Ministerul Sanatatii, cei mai multi copii, respectiv 1.473, au fost nascuti de tinere cu varsta de 15 ani, alti 464 de copii au fost nascuti de mame cu varsta de 14 ani, 83, de mame cu varsta de 13 ani, 14 copii, de fete de 12 ani, iar un copil a fost adus pe lume de o fetita de 11 ani.

In plus, tot in 2007, potrivit declaratiei ministrului Sanatatii, Eugen Nicolaescu au fost inregistrate 535 de intreruperi de sarcina la tinere cu varste pana in 15 ani.

In anul 2006 au fost inregistrati 1.942 de copii nascuti de mame cu varste intre 11 si 15 ani.

Si in 2006 o mamica de 11 ani a adus pe lume un bebelus.

Iata, cifrele sunt ingrijoratoare. Acesti copii (fie ca ne referim aici la mamele minore sau la copiii lor) sunt si problema societatii in care traim. Poate daca noi, mamele cu mai multa experienta, am incerca sa vorbim mai mult cu copiii nostri, daca am reusi sa ii facem sa inteleaga riscurile la care se supun, poate am reusi, cel putin in parte, sa pastram, pentru mai multa vreme, copilaria in viata copiilor nostri.

Poate daca ne-am stradui sa ajutam mai mult acele cazuri disperate care ne ajung la urechi am trai intr-o lume mai buna.

Poate ca daca am ajuta atunci cand inca se mai poate am evita situatii cu adevarat disperate care afecteaza sufletul unor copii care vor devin – mai devreme sau mai tarziu, probleme sociale.

5 comentarii:

  1. interesant ... dar fetele astea nu renunta la scoala neaparat pentru ca au ramas insarcinate!!! . ... ele provin din start din familii fara educatie unde oricum scoala nu e de prea mare folos. aceste fete nu sunt obisnuite sa aiba grija de ele, cad victime violurilor in familie ... cum s-a intamplat si cu saraca fata din Neamt ...si muulte ajung sa faca acei copiii, fiindu-le rusine sa povesteasca ce-au patit si sa avorteze...

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt mama de fata si ma gandesc cu groaza la ce spune articolul asta aici…desi majoritatea dau vina pe parinti, ca nu isi educa copiii, eu nu cred ca de vina sunt numai parintii!
    Copiii nu mai sunt ce erau odata…eu inteleg ca nu mai sunt vremurile noastre, ca s-au schimbat multe si ca ce stiam noi nu mai e la fel pentru copiii nostrii, dar parca fetele din ziua de azi nu mai au pic de rusine! Peste tot le vezi cat mai dezbracate, aranjate, cu cercei in buric sau in nas..nu mai stiu sa dea un saru-mana, nu mai respecta oamenii in varsta..degeaba incearca mamele sa le spuna sa fie cuminti, asa cum si eu am vorbit cu fata mea, care are 13 ani, pentru ca nu poti sa stii niciodata..doar te pomenesti ca-ti vine acasa gravida. Ce sa mai faci? E greu…

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai dreptate Mihaela! Din pacate, astfel de situatii sunt foarte des intalnite in comunitatile de rromi, unde e foarte greu de intrat. Cum sa le poti sfatui pe mame sa se protejeze si sa isi protejeze copiii impotriva abuzurilor de tot felul, cand insasi traditia lor incurajeaza astfel de practici..Poate autoritatile ar trebui sa se straduiasca mai mult sa opreasca astfel de situatii si sa incurajeze si sa informeze parintii despre pericolele la care isi supun copiii. E trist ca in Romania anului 2008 inca se mai intampla astfel de lucruri, insa daca vom lupta pentru acesti copii, chiar si prin simpla raspandire a informatiei, vom reusi pana la urma sa schimbam mentalitati…

    RăspundețiȘtergere
  4. pentru nicoleta: educatia se invata in primul rand acasa si mai apoi la scoala si pe strada. ce vreaus a spun este ca mamicile trebuie sa aiba grija de fiicele lor, sa le educe si sa invete sa le asculte ...cu atat mai mult cu cat vremurile s-au schimbat ... o mama trebuie sa fie in primul rand o prietena pentru fiica sa ... nu sa dea imediat vina pe anturaj, pe prieteni ... dar sigur, mamele trebuie sa aiba si ele ceva pregatire, interes, vointa. a fi mama nu trebuie luat chiar asa in usor.

    RăspundețiȘtergere
  5. Sotul meu s-a intors!!! După 1 an de căsnicie ruptă, soțul meu m-a lăsat cu doi copii și viața mea a fost spulberată. Am vrut să termin, aproape m-am sinucis pentru că ne-a lăsat fără nimic. Am fost rupt emoțional în tot acest timp și viața pare fără sens. Într-o zi fidelă, în timp ce navigam pe internet, am dat peste câteva mărturii despre Dr DAWN. Unii au mărturisit că și-a adus înapoi fostul, alții au mărturisit că restaurează uterul și vindecă afecțiunile cu ierburi. Pe mine m-a interesat mai mult împăcarea cu soțul meu, pe care dr. DAWN a făcut posibilă aducerea soțului meu înapoi în 3 zile. Acum soțul meu s-a întors și de atunci trăim fericiți. Toate mulțumim Dr. DAWN. Aici, las contactul lui pentru toată lumea. Căci are orice fel de provocări,
    E-mail ( dawnacuna314@gmail.com )
    Whatsapp: +2349046229159

    RăspundețiȘtergere