joi, 11 decembrie 2008

Normele de aplicare pentru indemnizaţia de creştere a copilului au fost adoptate

Hotărârea reglementează condiţiile şi procedurile de acordare a drepturilor de indemnizaţie pentru creşterea copilului. „Mămicile vor primi, după 1 ianuarie 2009, o indemnizaţie pentru creşterea copilului, care va reprezenta echivalentul sumei de 85% din media veniturilor nete lunare obţinute în ultimele 12 luni anterioare naşterii copilului” a declarat ministrul Mariana Câmpeanu.

Indemnizaţia pentru creşterea copilului se va acorda până când copilul împlineşte doi ani, iar în cazul copilului cu handicap, până la împlinirea vârstei de trei ani. La stabilirea indemnizaţiei vor fi luate în calcul toate veniturile realizate de persoana îndreptăţită, respectiv acele sume supuse impozitului pe venit şi cuprinse în Codul fiscal (activităţi independente, comerciale, profesii liberale, salarii, proprietate intelectuală sau activităţi agricole), a explicat ministrul Muncii, Mariana Câmpeanu.
Oficialul a mai explicat că, în cazul în care 85% din veniturile realizate reprezintă mai puţin de 600 lei, mamele vor primi suma de 600 lei, la care se adaugă alocaţia de stat pentru copil de 200 lei. „Am luat această măsură pentru a încuraja şi femeile de carieră, care obţin venituri peste medie, să aibă copii şi să poată sta împreună cu ei acasă pană la vârsta de doi ani”, a declarat Câmpeanu. Cererile pentru obţinerea indemnizaţiei pentru creşterea copilului vor fi depuse la Agenţiile judeţene de prestaţii sociale, care au început să funcţioneze de la 1 noiembrie.
Tot miercuri, Guvernul a mai indexat alocaţiile de stat pentru copii, alocaţia copiilor aflaţi în plasament, venitul minim garantat şi indemnizaţia lunară pentru persoanele cu handicap. Astfel, alocaţia de stat pentru copii va creşte de la 40 lei la 42 lei începând cu 1 ianuarie 2009.

13 comentarii:

  1. Buna seara,am si eu o intrebare....lucrez de 3 luni cu contract de munca si mi-au promis ca imi fac carte de munca....daca raman insarcinata beneficiez de indemnizatia pt cresterea copilului chiar daca nu am un an de munca???Chiar daca am decat un simplu contaract?Va multumesc si as dorii sa ma lamuriti si pe mine.O seara buna

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna seara...
    Chiar credeti ca se va aplica L 257/2008?
    Tocmai am vazut ca "dl" Marian Sarbu spune ca este o incertitudine...
    De ce lovesc intotdeauna acesti "politicieni" in cei mai slabi? Femei si copii...
    Sunt dezgustata... Ma gandesc serios ca inca nu este prea tarziu sa emigrez... Copilul meu poate inca sa faca parte dintr-o societate sanatoasa bazata pe valori, nu trebuie sa-l oblig sa traiasca in aceasta mocirla din Romania, in care totul se rezuma la interesul propriu si bataia pe "cascaval"!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. trebuie sa facem ceva...asa nu se mai poate dl Sarbu care a mai plafonat o data indemnizatiile s-a trezit din nou...sa ajutam tiganii sa faca 10 copii si o sa ne numim Tigania, nu Romania...iar mamelor care contribuie din salariile lor la bugetul statului sa le lasam sa moara de foame si sa fie nevoite sa munceasca imediat dupa ce se naste copilul...nenorociti de PSD-isti..cred ca emigrez...asa nu se mai poate!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu sunt de acord cu ceva din forumalarea de mai sus: "dl Sarbu". Care "dl"?!?!
    Legea cu 85% e votata, promulgata de Basescu, a aparut in MO din 4 nov parca, si se specifica clar ca intra in vigoare de la 1 ian!
    Si vine un nesimtit de la un partid care in toata campania a promis marea cu sarea si isi bate joc de noi!
    Sa-l actionam in judecata!

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu sunt absolut indignata de anuntul acesta. Eu m-am hotarat sa incep munca de la 1 ianuarie chiar daca tocmai fusese promulgata legea. Chiar le spuneam celor din familia mea ca este doar o manevra electorala si vor gasi o modalitate de a nu o aplica. Sau poate ca vor aplica un plafon, dar chiar sa anuleze legea... Desigur, fiica lu' Sarbu nu are nevoie de indemnizatie... Mie ar fi trebuit sa-mi acorde circa 4000 lei , de aceea mi-am spus ca este imposibil. Lumea ar putea spune ca n-am nevoie de indemnizatie daca am avut un salariu mare. Realitatea este alta: avem rata la casa si la masina ( parinti nostri nu ne-au dat nimic), cheltuili curente de acoperit , plus 2 parinti pensionari de ingrijit. Am muncit mult, cate 14-16 ore pe zi si am cotizat mult la fondurile statului.

    Noi, mamicile impreuna cu intreaga societate civila ar trebui sa actionam pentru a le demonstra ca suntem o forta!

    RăspundețiȘtergere
  6. Este incredibil!!! Omul care a jurat ieri ca se angajeaza a respecte legile tarii (in fata lui Basescu) isi bate joc de o lege IN VIGOARE si spune ca ar fi o ipocrizie sa spuna ca LEGEA se va aplica...Iar Basescu, care a promulgat legea, sustine acest Guvern al "visurilor lui".
    Chiar suntem atat de usor de prostit? Chiar nu se poate face nimic????

    RăspundețiȘtergere
  7. asa ceva este imposibil nesimtitu asta vrea sa dea la toto tiganii si noi sa muncim ca prostii idiotu
    Ar trebui sa ne mobilizam deja ca idiotu asta face ce vrea el

    RăspundețiȘtergere
  8. Sunt de acord cu celelalte mamici. O lege deja promulgata si publicata in MO ar trebui sa se aplice cu data specificata. Chiar isi bat joc de noi! Ar trebui sa facem ceva in directia asta. O sa discut cu avocati sa vedem, chiar nu se poate face nimic? Revin cu noutati....

    RăspundețiȘtergere
  9. intrati pe petitii online si semnati petitia de mentinere a legii. Trebuie sa facem acest lucru cat mai repede

    RăspundețiȘtergere
  10. sunt de acord.as semna si eu o petitie as articipa si eu la diverse manifestari pe tema asta,as contribui si eu la plata unui avocat...as face ulte..bani pt alegeri au fost bani pt guselel lor groase si concediia u fost ...parliar focul

    RăspundețiȘtergere
  11. propun ca in cazul in care nu se aplica legea sa organizam miting de protest si sa ne organizam astfel incat sa dam statul in judecata. eu personal cunosc cateva mamici care doresc sa dea statul in judecata.

    RăspundețiȘtergere
  12. daca am nascut in sept. 2008, dar am lucrat numai pana in august 2007, pot sa primesc indemnizatie?

    merci, lili

    RăspundețiȘtergere
  13. Sotul meu s-a intors!!! După 1 an de căsnicie ruptă, soțul meu m-a lăsat cu doi copii și viața mea a fost spulberată. Am vrut să termin, aproape m-am sinucis pentru că ne-a lăsat fără nimic. Am fost rupt emoțional în tot acest timp și viața pare fără sens. Într-o zi fidelă, în timp ce navigam pe internet, am dat peste câteva mărturii despre Dr DAWN. Unii au mărturisit că și-a adus înapoi fostul, alții au mărturisit că restaurează uterul și vindecă afecțiunile cu ierburi. Pe mine m-a interesat mai mult împăcarea cu soțul meu, pe care dr. DAWN a făcut posibilă aducerea soțului meu înapoi în 3 zile. Acum soțul meu s-a întors și de atunci trăim fericiți. Toate mulțumim Dr. DAWN. Aici, las contactul lui pentru toată lumea. Căci are orice fel de provocări,
    E-mail ( dawnacuna314@gmail.com )
    Whatsapp: +2349046229159

    RăspundețiȘtergere